📞 +358 50 558 1199             📍 Avd. Nuestro Padre Jesus Cautivo 11, Los Boliches (junakatu)

Ohjeita Vastaanottoa Varten

Ajanvaraukset netissä ja soittamalla +358 50 558 1199

Vakuutusyhtiön korvauksista

Lue laaja matkavakuutusinfo täältä. Varmista että sinulla on hankittuna sairaanhoitokulut korvaava matkavakuutus ja että se on vielä voimassa. Tutustu vakuutusehtoihin ja kysy tarvittaessa vakuutusyhtiöstä etukäteen mitä korvataan. Yleensä matkavakuutuksista korvataan matkalla syntynyt tai alkanut sairaus tai tullut tapaturma. Ennen matkaa alkaneissa sairauksissa voidaan hyväksyä odottamattomat ja yllättävät sairauden pahenemiset, jos perussairaus on ollut hyvässä tasapainossa ennen matkaa. Monesti vakuutusyhtiö korvaa yhden vastaanottokäynnin ainakin asian kartoittamiseksi (onko uusi sairaus vai vanhan sairauden paheneminen). Tämä on hyvin tulkinnan varainen ja suosittelemme etukäteen tarkistamaan asia vakuutusyhtiöltä.

Taksin käyttö

Taksiohjeet

Sairaus tai tapaturmatilanteessa parhain tapa on ottaa taksi Suomiklinikalle, koska kustannukset ovat kohtuullisia ja sairaustilanteessa on hyvä välttää rasitusta. Myös matkavakuutukset pääsääntöisesti korvaavat kohtuulliset taksikulut liittyen lääkärikäyntiin.

Miten tilaat taksin?

1. Selvitä tarkka osoitteesi. Paikkakunta, katu ja kadun numero. Myös talon nimi on hyvä. Opettele lausumaan se espanjaksi. Katso ohjeita hätätilanneohjeesta. Tämä on hyvä opetella myös ambulanssitilanteita varten.
2. Tilaa taksi hyvissä ajoin. 
     Mobiiliapplikaatio on myös kätevä tapa varata taksi mm Uber tai Pidetaxi.
     Soita vaikka englanniksi: I need taxi to  (osoite) tai espanjaksi: por favor, necesito taxi a (osoite)
     Esim.
     Fuengirola: +34 952 47 10 00 Radio taxi
     Benalmadena: +34 952 44 15 45 Radio Taxi tai. +34 952 441 545 taxi  Benalmadena whatsapp +34 608 275 337
     Torremolinos +34 952 38 00 00 tai whatsapp +34 618 98 82 62
    
4. Kerro osoite taksissa: Fuengirola, avenida nuestro padre Jesus cautivo 11 (”once”) suomiklinikka
5. Pyydä lopuksi kuitti taksimatkasta ”por favor, necesito recibo oficial”
6. Taksikustannukset ilmoitetaan vakuutusyhtiölle, jos on matkavakuutus, ja säilytetään kuitti, jos vakuuyisyhtiö haluaa sen tarkistaa.

Reseptin uusiminen

Suomiklinikalla voidaan uusia perussairauksien reseptejä, jos muuten sairaus on asianmukaisessa hoidossa tai seurannassa esim Suomessa. Suomiklinikalla pystymme tarkistamaan tiedot tarvittaessa Suomen kanta-arkistosta. Keskushermostoon vaikuttavia oirelääkkeitä (mm kipu) tai rauhoittavia lääkkeitä tai joissakin tapauksissa unilääkkeitä ei voida yleisen käytännön mukaisesti uusia ilman hoitosuhdetta ja kunnollista hoidonarviointia.

Hengitystieinfektiot

Kun sairastut hengitystieinfektioon (nuha, yskä, kuume, kurkkukipu) ole yhteydessä ensiksi puhelimitse +35850 558 1199, niin saat menettelyohjeet arvion saamiseksi.

Toimenpiteet

Suomiklinikalla voidaan tehdä pinnallisia pientoimenpiteitä ( luomenpoisto, haavanompelut, tulehduspesäkkeiden avaus jne). Ennen toimenpidettä varataan arviokäyntiaika, jolloin lääkäri arvoi soveltuuko toimenpide Suomiklinikalla toteutettavaksi sekä muut toimenpiteeseen liittyvät asiat ja antaa infon mahdollisista riskeistä ja kustannuksista. Tämä käynti hyvitetään myöhemmin toimenpidepalkkiosta.

Maksaminen

Käynnit, hoidot ja tutkimukset maksetaan klinikalla pankki- tai luottokortilla, maksusitoumuksella tai maksulinkillä. Etävastaanotto maksetaan maksulinkillä, joka lähetetään viestinä puhelimeen tai sähköpostiin. Maksulinkin kautta maksun voi suorittaa pankki- tai luottokortilla. Maksulinkin kautta suoritetusta maksusta kuitin ja muut dokumentit mahdollista vakuutuskorvaushakemusta varten tulee sähköpostiin suojattuna viestinä.

Vakuutusyhtiöiden yhteystiedot

Maksusitoumuksien ja korvauksien hakemista varten

Pohjola Vakuutus

24h matkahätäpalvelu: +358 10 253 0011

Korvauksen hakeminen jälkikäteen: op.fi -palvelussa tai OP mobiilissa “Ilmoita vahingosta” -painikkeella

Pohjola Vakuutus

24h matkahätäpalvelu: +358 10 253 0011

Korvauksen hakeminen jälkikäteen: op.fi -palvelussa tai OP mobiilissa “Ilmoita vahingosta” -painikkeella

LÄHITAPIOLA

24h matkahätäpalvelu: +358 800 0 4531

Korvauksen hakeminen jälkikäteen: Lähitapiolan “Ilmoita Vahingosta” -portaali

IF

24h matkahätäpalvelu: +45 7010 5054 (SOS International) tai
toimistoaikaan ma-su 8-20, la-su 10-16 – +358 10 19 19 19.

Korvauksen hakeminen jälkikäteen: Vahinkoilmoitus -portaalista

Fennia

24h Fennia Reissuapu: +358 10 503 5502

Korvauksien hakeminen jälkikäteen: Oma Fennia

Pohjantähti

24h matkahätäpalvelu: +358 800 139 139

Korvauksen hakeminen jälkikäteen: Oma Pohjantähti

Turva

24h SOS Hätäpalvelu: +358 10 503 5502

Korvauksen hakeminen jälkikäteen: Turvan verkkopalvelu