📞 +358 50 558 1199             📍 Avd. Nuestro Padre Jesus Cautivo 11, Los Boliches (junakatu)

Matkavakuutusinfo

Lue oheinen matkavakuutusinfo ennen ajanvarausta!

Suomiklinikka.fi kuuluu useimpien matkavakuutusyhtiöiden hoitoverkostoon. Vakuutusyhtiöiden yhteystiedot maksusitoumuksien ja korvausten hakemista varten löytyvät tämän sivun alaosasta.

Suomiklinikalla aiheutuneista kohtuullisista konsultaatio- ja hoitokustannuksista saa matkavakuutuskorvauksen vakuutusyhtiöstä, jos matkavakuutusehdot täyttyvät. Tyypillisiä ehtoja ovat:

Matkavakuutus on voimassa (yleensä max 3 kk matkan alkamisesta)

Uusi sairaus tai selittämätön oire alkanut matkan alkamisen jälkeen

Tapaturma on sattunut matkan alkamisen jälkeen (eikä siihen liity erityistä riskinottoa, varomattomuutta tai päihteitä)

Perussairauden hyvin yllättävä ja odottamaton paheneminen (tässä suositellaan yhteydenottoa vakuutusyhtiöön varmuuden vuoksi ennen hoitoon hakeutumista. Soita matkavakuutustodistuksessa olevaan numeroon)

Voit käyttää TAKSIA päästäksesi akuutin sairauden hoitoon

Vaativissa hätätilanteissa myös ambulanssikustannukset

Myös hoitoon liittyvät lääkkeet ja hoitotarvikkeet/välineet kuuluvat yleensä korvauksen piiriin

Vakuutusyhtiöt suosittelevat kustannusten maksamista ensiksi itse. Tämän jälkeen voit hakea kaikkia kuluja (myös lääkkeet ja muut hoitoon liittyvät tarvikkeet/välineet kuittia vastaan) vakuutusyhtiöstä erikseen ja samanaikaisesti. Suomiklinikka antaa tätä varten sairauskertomuksen ja hyväksyttävän kuitin sekä kirjalliset ohjeet.

Vakuutusyhtiöt päättävät korvauksista itsenäisesti ja pääsääntöisesti jälkikäteen. Mutta voit jo etukäteen pyytää MAKSUSITOUMUSTA tiettyyn hoitopaikkaan soittamalla matkavakuutusyhtiön antamaan palvelunumeroon, joka löytyy matkavakuutustodistuksesta/-kortista. Pyydä MAKSUSITOUMUSTA sähköpostiosoitteeseen INFO@SUOMIKLINIKKA.FI .

Vaativimmissa ja kalliimmissa konsultaatiossa, tutkimuksissa ja hoidoissa suomiklinikka pyytää yhdessä asiakkaan kanssa maksusitoumusta etukäteen. Näin hallitaan, että ei tule yllättäviä kuluja asiakkaalle.

Ns. suoraveloitus matkasairauksissa tai tapaturmissa ei ole vielä mahdollista Suomiklinikassa, koska hoitoverkostoyhtiöillä kuluu aikaa sen järjestämiseen uuden klinikan aloittaessa toiminnan (Suomiklinikka.fi aloittaa toiminnan lokakuussa). On hyvä huomioida, että suoraveloitus ei takaa korvausta sairauden tai tapaturman aiheuttamista kustannuksista. Jos ehdot eivät täyty, hoitolaitokset Espanjassa veloittavat kustannukset sinulta jälkikäteen.

Vakuutusyhtiöiden yhteystiedot

Maksusitoumuksien ja korvauksien hakemista varten

Pohjola Vakuutus

24h matkahätäpalvelu: +358 10 253 0011

Korvauksen hakeminen jälkikäteen: op.fi -palvelussa tai OP mobiilissa “Ilmoita vahingosta” -painikkeella

Pohjola Vakuutus

24h matkahätäpalvelu: +358 10 253 0011

LÄHITAPIOLA

24h matkahätäpalvelu: +358 800 0 4531

Korvauksen hakeminen jälkikäteen: Lähitapiolan “Ilmoita Vahingosta” -portaali

IF

24h matkahätäpalvelu: +45 7010 5054 (SOS International) tai
toimistoaikaan ma-su 8-20, la-su 10-16 – +358 10 19 19 19.

Korvauksen hakeminen jälkikäteen: Vahinkoilmoitus -portaalista

Fennia